sunnuntai 24. helmikuuta 2013

Minä ja harrastukseni ratsastus

Aloitin ratsastuksen ennen toisen luokan alkua, Touhuntähdessä. Siellä ratsastin monta ekaa tuntiani isolla, ruunikolla hevosella, jonka nimi oli Paavo. Syksyllä Paavo lähti jonnekkin pohjoiseen, enkä sen jälkeen ole siitä ruunasta kuullut. Jatkoin ratsastusta Touhussa, ja ratsastin suurimmaksi osaksi suomenhevosilla. Mieleen on jäänyt erityisesti suokki tammaVinaali "Vinski", joka jouduttiin lopettamaan vuoden lopussa 2008. Kun sain tietää tamman lopetuksesta, olimme autossa matkalla kohti Idea Parkia ja muistan että tulin erittäin surulliseksi. Mieleen on myös jäänyt Lolitar, joka on myös Joken emä, sekä Hertta, joka oli erittäin iso suomenhevostamma, jota jollain tavalla pelkäsin. Monet muutkin hevoset ovat jääneet mieleen, enkä ikinä unohda hyvin pippurista shettistammaa, Tyttiä. 


Minä ja welshtamma Lissu kesällä 2009
2009 alkuvuoden ratsastin melkein joka tunti tallille tulleella welshtammalla. Lissu oli ensimmäinen hevonen, jollla olen laukannut ensimmäistä kertaa ilman satulaa, käynyt kahluuttamassa hevosta, hypännyt esteitä, ja hypännyt ensimmäisen ratani ja estekisat, jotka olivat kyllä leirikisat. 2009 kesän jälkeen Touhuntähti lopetti ratsastuskoulu toimintansa, joten lähdin etsimään uutta ratsastuspaikkaa.


Minä ja Senni 2010
Minä & Felicia leirin leikkitunnilla 2010
Aramarassa ratsastin aluksi hyvin monta kertaa peräkkäin connemara ruunalla, Manulla ja pidin siitä ruunasta kovasti. Aramarassa pääsin myös ratsastamaan paremmin itselleni oikean kokoisilla hevosilla, sillä aramarassa poneja riitti.
Minä ja Hurri, 2011

Burney  12.4.2012


Elma 30.8.2012, viimeinen tunti Aramarassa
Nipsu 3.5.2012
Aramarassa opin paljon, pääsin ratsastamaan paljon erilaisilla hevosilla ja opetuskin oli hyvää. Pääsin myös tekemään erilaisia asioita, ja muistan että laukkasin aramarassa ensimmäisiä kertoja ympyrällä ja nostin laukan ekoja kertoja ravista.  Sitä ennen olin aina laukannut suoralla uralla ja nostanut laukan käynnistä.
Aramarassa viihdyin kolme vuotta, mutta sitten en enää viihtynyt siellä, ja aloin miettiä uutta tallia. Olimme myös tutustuneet Annun kanssa paremmin, ja päätimme lähteä yhdessä samalle talille ratsastamaan, samalle tunnille. Mietimme pitkään eri vaihtoehtoja, ja kun kuulimme, että Touhuntähdessä on taas jonkin verran tunteja, päätimme kokeilla mahdollisuuttamme ja soitimme sinne. Saimme varattua tunnin ja lähdimme innokkaina kokeilemaan. Silloin ajattelimme, että käymme vain kokeilemassa yhden tai pari tuntia, mutta kuinkas ollakkaan, jäimme Touhuun. 


Jokke, ensimmäinen tunti  syksyllä Touhussa,  27.8.2012

Pintus, 22.10.2012
Touhussa olen tämän reilun puolen vuoden aikana kehittynyt valtavasti. Ainoa mikä hieman harmittaa, on se etten ole päässyt hyppäämään syksyn ja talven aikana kuin kaksi kertaa, tai periaatteessa kolme. 

Tätä ihanuutta <3, Minä ja Pintus 8.1.2013
Tulevaisuuden tavoitteita minulle ie oikeastaan ole ratsastuksen suhteen, sillä en halua kilpailla tai ottaa ratsastusta muutenkaan liian vakavasti. Minulle, ratsastus on ja tulee olemaan ihana harrastus, jonka parissa voi unohtaa muut asiat. 
Kassu 26.11.2012
Mitä piditte tällaisesta postauksesta? Miten te olette aloittaneet harrastuksenne? 

5 kommenttia:

  1. Hyvä postaus oli:)
    Ja minäkin olen ratsatanut Tytillä! :) ♥
    Se on ihana ponit, muistaakseni sen omistaa joku tyttö olisin halunnut ostaa Tytin häneltä, kun se oli ihana!

    Ja minun harrastukseni ratsastus ei ole mitenkään erikoinen vaan ihan tavallinen talli tyytö olen! :)

    VastaaPoista
  2. Ihana postaus :) Vois itekki kokeilla tehä tällasen :D

    VastaaPoista
  3. Kiitos kaikille mukavista kommenteista!

    Anonyymi: Itse tiedän sen verran, etttä Tytti myytiin kuulemma jonnekkin etelään, olisko ollut Turun seudulle? En muista ihan tarkkaan..

    VastaaPoista